zondag 21 oktober 2012

Een flockje voor Rosa

De laatste week ben ik niet zo veel op mijn blog geweest, en dat is ook wel een beetje jammer omdat ik net reclame wil maken met mijn give away.
Ik ben heel erg blij met alle reacties en wens jullie heel veel succes!!

De reden waarom ik dus een beetje stiller ben: We zitten midden in een verhuizing....
Meneer B en ik verhuizen binnenkort! En met verhuizen bedoel ik echt verhuizen... Eerst woonden we in NL, maar nu komen we terug in BE wonen! Dus het is best een hele klus om alles rond te krijgen...(Ter verduidelijking: Meneer B is een Nederlander,  ik een Belgische ;-))

Wie ook mee gaat verhuizen (anders zou het wel een beetje zielig zijn voor haar) is 'Ons Rosa' (de poes).
Voor poezen is dat altijd wat moeilijker omdat die heel gehecht zijn aan hun omgeving, daarom besloot ik voor Rosa een dekentje te maken (met paspel, gewoon omdat ik van paspel hou!! En ik hou ook wel een beetje van dekentjes maken. Ik heb al bijna mijn naaste familie voorzien van dekentjes met paspel ;-)) Zodat ze in het nieuwe huis toch ook haar plekje heeft.

Een paar weken terug deed ik een workshop flocken (georganiseerd door ons naaiclubje). Ok, vele vragen zich nu af... "Workshop flocken? Flocken is toch niet moeilijk?"
Op zich niet, maar ik moet toegeven dat mijn eerste ervaring met flocken (toen ik het op eigen houtje ging uitzoeken) toch niet bijster geslaagd was. Ik maakte een tas  wou graag een afbeelding van een  poes erop hebben. Maar in plaats van een tas met een poes, had ik een tas met een extra zakje vooraan. ( het zakje was vooral nuttig om de mislukte geflockte poes te verbergen. Er was zelfs geen sprake van een poes, enkel haar staart was erop blijven hangen en de rest was redelijk naar de knoppen :-( )
Enfin... na de workshop ben ik nu helemaal op het goede spoor en heb ik me dit weekend een beetje laten gaan in het flocken.
Dit is Rosa's dekentje:


Het is een fleece- dekentje met een katoentje aan de achterkant:

(Dit stofje kocht ik op Etsy, maar daar is het inmiddels uitverkocht. hier kan je het nog wel vinden)

Een tijdje terug maakte ik een dekentje voor mijn nicht haar kerstcadeau( Ik ben mooi op tijd met mijn cadeau's ;-)):


Ook dit kon niet ontsnappen aan mijn nieuwe flock verslaving:


( De uiltjesstof kan je hier vinden, de rode stof is 'sheepskin' en kan je vinden bij koekepeertje, paspel komt van de stoffenkamer)

Ik heb het uiltje geflockt aan de binnenkant in de hoek.

Wil je graag zelf een dekentje maken, hier is een leuke tutorial!



1 opmerking:

  1. Mooie resultaten met die flockfolie !
    Wat de poes mee verhuizen betreft, hebben wij hier de twee uitersten gehad. De superaanhankelijke en lieve poes van mijn ouders was mee verhuisd naar hun nieuwe woonst en kwijnde daar weg, ze probeerde telkens weg te lopen en uiteindelijk hebben ze de zielige, al fel vermagerde en gestresseerde poes een verlossend spuitje moeten geven bij de dierenarts. Toen ik mijn poes mee verhuisde, toen ik huwde, had ik geweldige schrik voor zo'n dramatische herhaling. Maar niks daarvan, na drie dagen binnen houden om te wennen, want poes was doodsbang in onze nieuwe woonst, liep ze vlot binnen en buiten en leek het alsof ze er al altijd gewoond had.
    Ik hoop dus dat Rosa de verhuizing heel vlot verwerkt ! Succes met de verhuis en weer welkom in ons Belgenlandje ;)

    BeantwoordenVerwijderen